سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی فتح‌الله‌زاده معتقد است، فدراسیون باید نکته به نکته خواسته‌هایش را در قرارداد کی‌روش لحاظ کند.


مدیرعامل پیشین استقلال درباره پیشنهاد فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش اظهار کرد: هر فدراسیونی که قصد بستن قرارداد با مربی را داشته باشد، باید تمام خواسته‌هایش را شفاف اعلام کند. فدراسیون و کی‌روش مدتی را با هم کار کرده‌اند و به نوعی از هم شناخت دارند.

به نقل از ایسنا، وی گفت: هم فدراسیون نواقصی دارد و هم کی‌روش نیز دارای مشکلاتی است. فدراسیون باید با کی‌روش به صورت جدی مذاکره کند و سعی کند اختلافات فیمابین را حل کند. آنچه که من از نحوه مذاکرات طرفین می‌بینم، هر دو طرف مایل به ادامه همکاری هستند و گویا فقط حل مسائل جزئی مانده است. فدراسیون باید به صورت شفاف اعلام کند چه خواسته‌هایی از کی‌روش دارد، کی‌روش هم باید خواسته‌هایش را اعلام کند.

مدیرعامل پیشین استقلال همچنین افزود: نباید فراموش کنیم که ما نمی‌توانیم تیم را تماماً در اختیار سرمربی قرار دهیم. باید مدیریت روی مربی وجود داشته باشد. فدراسیون باید مفاد قرارداد و مذاکرات را رسانه‌ای کند تا همه بدانند و در مورد آن قضاوت کنند.

فتح‌الله‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: قرارداد فدراسیون و کی‌روش باید حداقل سی‌صفحه باشد و نکات را ریز به ریز بیان کنیم. قرارداد تیم‌های بزرگ موجود است. می‌توان آن‌ها را استخراج کرد و آن را مبنای کار قرار داد. به طور مثال در قرارداد مربی‌ای آمده بود، اگر او به محلی برود که به حیثیت ما خدشه وارد شود، توبیخ و جریمه می‌شود.

مدیر عامل پیشین استقلال با اشاره به اینکه باید کی‌روش مدیریت شود، اظهار کرد: یک مدیر برای تیم ملی انتخاب کنیم و امور را به او بسپاریم. البته در گذشته این طور عنوان می‌شد که سرپرست تیم ملی را کی‌روش انتخاب می‌کند که این کار اصلاً درست نیست. سرپرست و یا مدیر تیم ملی نماینده ریاست فدراسیون در تیم است و باید امور را به‌ طور کامل زیر نظر داشته باشد. البته در گذشته سرپرست تیم ملی به خاطر اینکه گاهی در کنار تیم نبود، کی‌روش مجبور می‌شد خودش شخصاً امور را پیگیری کند. در قرارداد جدید باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که یک سرپرست به صورت تمام وقت مدیریت تیم را بر عهده داشته باشد. سرمربی تیم به غیر از مسائل فنی تیم نباید دغدغه‌ دیگری داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من معتقدم، در مورد کی‌روش غیر حرفه‌ای عمل کردیم. می‌توانستیم قبل از جام جهانی، کیفت او را مشخص کنیم. اگر قرار بر این بود که قراردادش تمدید شود، این کار را می‌کردیم و اگر نمی‌خواستیم با او تمدید کنیم، رسماً اعلام می‌کردیم.



تاریخ : دوشنبه 93/4/16 | 7:38 صبح | نویسنده : محسن بهرامی | نظر

  • کلوب
  • میهن صدا
  • کارت شارژ همراه اول
  • پیچک

  • کد نمایش افراد آنلاین
  • ابزار وبمستر